Domov
tuke logo SjF mais mail2 telefon stravovanie uk yt.png

Dňa 19.9.2018 sa uskutočnilo finále celoslovenskej súťaže o najlepšiu diplomovú prácu v oblasti robotiky, organizovanú Národným centrom robotiky. Do finále postúpil aj študent našej katedry Ing. Jozef Kostka. Napriek tomu že nezvíťazil, k postupu do finále gratulujeme.

MONOGRAFIE

wireless techn  

Wireless technology in Digital Transformation of Industry

A. Galajdová, M. Vagaš, R. Rákay

ISBN 978-80-553-3767-8

Počet strán: 163

Rok vydania: 2021


biomech     

Biomechanická analýza lokomoce člověka pro kriminalistické účely

D.Šimšík, A. Galajdová

ISBN 978-80-7380-589-0

Počet strán: 18

Rok vydania: 2016

 


vnorene systemy  Vnorené systémy

 

  I. Virgala, M. Kelemen, Ľ. Miková, T. Lipták
  ISBN 978-80-553-3063-1
  Počet strán: 200
  Rok vydania: 2016


 

sirok obv  

Širokopásmové obvody, technológie a systémy

P. Galajda, M. Kmec, A. Galajdová, M. Liptaj

ISBN 978-80-553-2614-6

Počet strán: 303

Rok vydania: 2016


 

analyza pohybu    

Analýza pohybu človeka pri identifikácii osôb v kriminalistike

D.Šimšík, V. Porada, R. Rak, J. Majerník, A. Galajdová

ISBN 978-80-553-0023-8

Počet strán: 272

Rok vydania: 2008


 

 

potrubne  Miniatúrne potrubné stroje


  A. Gmiterko, M. Kelemen
  ISBN 80-8073-213-2
  Počet strán: 130
  Rok vydania: 2004


mecharonika  Mechatronika


  A. Gmiterko
  ISBN 80-8073-157-8
  Počet strán: 194
  Rok vydania: 2004


 

VYSOKOŠKOLSKÉ UČEBNICE A SKRIPTÁ

 

PAR1

Prostriedky automatického riadenia 1

A. Galajdová, J. Šeminský, M. Vagaš

ISBN 978-80-553-3766-1

Počet strán: 128

Rok vydania: 2020


zakl aut

Základy automatizácie

 

D. Šimšík, A. Galajdová, D.Onofrejová, R. Rákay, 

ISBN 978-80-553-3372-4

Rok vydania: 2019


 

automat bezdr

Automatizácia – bezdrôtové technológie a riadenie procesov

A. Galajdová, D. Šimšík, R. Rákay

ISBN 978-80-553-3252-9

Počet strán: 145

Rok vydania: 2019


mechatronika sustav  Mechatronika sústav


  Ľ. Miková, I. Virgala, T. Lipták, M. Sukop, M. Vagaš, P. Šarga, M. Kelemen
  ISBN 978-80-553-2912-3
  Počet strán: 149
  Rok vydania: 2018


snimace prevodniky  Snímače a prevodníky


  I. Virgala, Ľ. Miková, M. Sukop, M. Vagaš, T. Lipták, M. Kelemen
  ISBN 978-80-553-2879-9
  Počet strán: 183
  Rok vydania: 2017


elektromechanickeII  Elektromechanické systémy II.


  M. Kelemen, T. Lipták, I. Virgala
  ISBN 978-80-553-3105-8
  Počet strán: 183
  Rok vydania: 2016


elektromechanickeI  Elektromechanické systémy I.


  A. Gmiterko, M. Kelemen, I. Virgala, E. Prada, T. Lipták
  ISBN 978-80-553-1869-1
  Počet strán: 188
  Rok vydania: 2014


mikroprocesorova  Mikroprocesorová technika I.


  I. Virgala, M. Kelemen
  ISBN 978-80-553-1669-7
  Počet strán: 120
  Rok vydania: 2014


informatika  Informatika


  M. Kelemen, Ľ. Miková, I. Virgala
  ISBN 978-80-553-1830-1
  Počet strán: 123
  Rok vydania: 2014


meranie  Meranie v mechatronike


  M. Kelemen, M. Puškár, I. Virgala, Ľ. Miková
  ISBN 978-80-553-1388-7
  Počet strán: 146
  Rok vydania: 2013


riadenie  Riadenie technických sústav I.


  A. Gmiterko, Ľ. Miková, P. Šarga, Z. Bobovský
  ISBN 978-80-553-1554-6
  Počet strán: 171
  Rok vydania: 2013


tds  Teória dynamických systémov


  A. Gmiterko, P. Šarga, D. Hroncová
  ISBN 978-80-553-0603-2
  Počet strán: 301
  Rok vydania: 2010


komponenty  Komponenty a moduly mechatronických systémov


  M. Kelemen
  ISBN 80-8073-212-4
  Počet strán: 119
  Rok vydania: 2004

Prvý automobil s pneumatickým motorom na Slovensku

V dňoch 10-12.5.2018 sa v Egeri (HU) uskutoční 11. ročník súťaže vozidiel poháňaných stlačeným vzduchom „Pneumobil 2018“. Do súťaže sa majú možnosť prihlásiť študentské tímy z celého sveta. Koncepcia automobilu vychádza z pomerne prísnych pravidiel súťaže International Aventics Pneumobile Competition 2018 (www.pneumobil.hu).

 

Eger flag EgerTeam

 

V pravidlách sú definované rozmerové obmedzenia, bezpečnostné predpisy a definované sú aj obmedzenia rozsahu použitých prvkov. Je teda len na šikovnosti a inovatívnosti tímov ako sa popasujú s návrhom konštrukcie a aj samotnou realizáciou. V súťaži sa hodnotí inovatívnosť projektu, maximálny dojazd, maximálna rýchlosť a zrýchlenie vozidla ale aj zručnosť jazdcov súťažného tímu v pretekoch.

Cieľom tejto aktivity je hlavne zapojiť mladých nadšencov do projektov v oblasti vedy a techniky. Zaujímavosťou projektu je aj to, že pneumatické prvky pre súťažné tímy zdarma dodá spoločnosť Aventics, ktorá je hlavným organizátorom tejto súťaže. Spoločnosť Aventics patrí popredným výrobcom pneumatických komponentov určených pre priemyselnú automatizáciu. Riadiaci systém dodala spoločnosť TBH Technik, ktorá je obchodno-technickým zastúpením spoločnosti Aventics na Slovensku a technicky a logisticky priamo podporuje projekt a realizáciu nášho pneumobilu.

Tejto spoločnosti teda patri naše poďakovanie.

 

Pneumobil TUKESjF je prvý automobil tohto typu vyrobený na Slovensku. Automobil má trojkolesový podvozok s 26” kolesami a je poháňaný pneumatickým trojvalcovým motorom s objemom 1885 cm3 . Ako médium je použitý stlačený vzduch. Emisie z takéhoto automobilu sú prakticky nulové a neznečisťuje vôbec životné prostredie.

Ako zdroj energie je využívaná energia tlaku vzduchu s hodnotou 20MPa v tlakovej nádobe objemom 10l. Pneumatický motor je tvorený z troch hviezdicovo usporiadaných pneumatických valcov, ktoré sú postupné aktivované a pomocou kľukového prevodu, tak dochádza k transformácií lineárneho pohybu týchto piestov na rotačný pohyb výstupného hriadeľa motora. Krútiaci moment motora je potom reťazovou prevodovkou prenášaný na zadné hnacie koleso automobilu. Predné kolesa sú umiestnené na odpružených nápravách.

Monitorovanie prevádzky automobilu a zabezpečenie maximálnej účinnosti pohonu je riešené riadiacou jednotkou PLC IndraControl L10 Bosch Rexroth.

 

Eger STK1 Eger STK2

 

Dĺžka automobilu je 2390 mm a šírka je 1480 mm, maximálna výška je 1113 mm. Hmotnosť celého automobilu je približne 150 kg. Svetlá výška podvozku je 88 mm a je možné ju nastavovať. Rám automobilu je tvorený zváranou oceľovou konštrukciou navrhnutou tak, aby spĺňala príslušné bezpečnostne predpisy, aby vodičovi zabezpečila maximálnu ochranu v prípade nehody. Pri návrhu konštrukcie bol simulovaný aj čelný náraz automobilu a jeho prevrátenie. Automobil je vybavený štvorbodovými bezpečnostnými pásmi a bezpečnostnými pneumatickými prvkami. Tlaková nádoba je umiestnená na bočnej strane automobilu tak, aby bola v prípade nehody chránená bezpečnostným rámom. Automobil je vybavený kotúčovými brzdami všetkých kolies a brzdový systém sa skladá z dvoch samostatných okruhov, z predného a zadného. Používajú sa dva brzdové valce, kde každý je pre jeden brzdový okruh. Zadný brzdový okruh obsahuje ručnú brzdu.

 

eger1

 

 

Dňa 4.6.2018 sa uskutočnia Štátne skúšky 2017/2018 študijného odboru Mechatronika 2. stupeň.

Dňa 13.6.2018 sa uskutočnia Štátne skúšky 2017/2018 študijného odboru Mechatronika 1. stupeň.

- Terminy a miesto konania šťátnych skúšok a zloženie komisii

- Štátnicové otázky

 

Dňa 10-12.5.2018 sa naši študenti Mechatronici sa ako prví slovenský tím zučastnili súťaže vozidiel Pneumobil v Egeri (Maďarsko).

eger1 Eger5

 

V kategórii Acceleration Race získali 21 miesto s maximálnou dosiahnutou rýchlosťou 30,6km/h.
V kategórií Arcade race získali 16. miesto.

V kategórií Long distance získali 15. miesto s dojazdom 3075m.

Súťaže sa zúčastnilo 51 tímov z celej Európy.

          Kontakt

               Katedra mechatroniky
               Strojnická fakulta TUKE
               Park Komenského 8
               040 01 Košice
               Slovenská republika